Cross Training

HomeOfertaCross Training

Czym jest Cross Training w Fight Gym?

Cross Training Lublin Box to rodzaj zajęć; to plan treningowy będący alternatywą dla monotonnych ćwiczeń na siłowni, który pomoże Ci w krótkim czasie poprawić siłę, kondycję, wydolność i szybkość. Łączy elementy fitnessu, a jednocześnie treningu siłowego, ciężarowego i biegowego. Wykonywane ćwiczenia angażują całe ciało. Trening daje szybkie efekty, lecz wymaga od trenującego ogromnej determinacji w dążeniu do tego celu. Kto może trenować Cross Training? Cross Training Box skierowany jest dla każdego kto chce być aktywny fizycznie, niezależnie od tego, w jakim jest wieku, czy posiada jakieś doświadczenie w innych dziedzinach sportu,  jaki jest poziom jego kondycji i jaki cel zamierza osiągnąć dzięki treningowi. Największą zaletą jest to, że intensywność ćwiczeń jest dostosowana indywidualnie do danej osoby, do jej predyspozycji tj. wieku, doświadczenia i kondycji. Podczas treningu w Fight Gym Box samodzielnie dopasowujemy intensywność ćwiczeń do naszych możliwości poprzez modyfikację czasu ich wykonania oraz ilości powtórzeń. W związku z tym trening ten może zacząć nawet niewytrenowana osoba. Wówczas warunkiem powodzenia treningu jest regularność i zwiększanie intensywności.

Zasady treningu Cross Training
Podstawową zasadą treningu jest założenie, że zdrowa osoba powinna osiągnąć sprawność fizyczną w dziecięciu różnych tzw. obszarach fizycznych, do których należą: wydolność krążeniowo-oddechowa, wytrzymałość, siła, gibkość, moc, szybkość, zwinność, równowaga, koordynacja i dokładność.

Zalety Cross Training
– wzmocnienie mięśni i stawów całego ciała
– różnorodność – za każdym razem można wykonywać inny rodzaj ćwiczeń a także
– w różnych miejscach, w domu, w lesie, w parku, itd.
– ćwiczenia bez sprzętu lub ze sprzętem
– poprawienie ogólnej kondycji fizycznej oraz wydolności
– smukła i wyrzeźbiona sylwetka

Przeciwwskazania Cross Training
Podstawowym przeciwwskazaniem do wykonywania tego treningu są stany pooperacyjne, urazy powypadkowe, kontuzje, dolegliwości bólowe nasilające się podczas ćwiczeń, rozpoznana osteoporoza, a także niewydolność układu krążenia oraz układu oddechowego. Warto wtedy skonsultować taki przypadek zarówno z lekarzem, jak i trenerem.

INTRO – są to zajęcia, które wprowadzą każdego w system treningowy jakim jest Cross Training. Zajęcia skupiają się wokół nauki podstawowych technik, które później wykorzystane zostaną w lekkim, pierwszym treningu. W zajęciach biorą udział wyłącznie osoby, które wcześniej nie uczestniczyły w zajęciach Cross Training. Nie jest wymagana kondycja, siła czy sprawność, ponieważ dobór ćwiczeń czy obciążeń jest odpowiedni dla poziomu każdej osoby a wszystko odbywa się przy udziale trenera, który wytłumaczy, pokaże, doradzi oraz pomoże wykonać ćwiczenia. Stawiamy przede wszystkim na ich poprawność. Zajęcia te przygotowują na dalszą pracę w czasie regularnych WOD’ów.

GRUPA START – zajęcia przeznaczone są zarówno dla osób początkujących jak i średniozaawansowanych. Podczas zajęć skupiamy się na doskonaleniu warsztatu w gimnastyce, pracy z ciężarem zewnętrznym oraz umiejętności koordynacji ciała. Opanowanie tych elementów jest kluczowe dla specyfiki Cross Trainingu, ponieważ zawsze na pierwszym miejscu stawiamy bezpieczeństwo i prawidłową technikę. Dopiero po osiągnięciu tych celów dołączane są kolejne elementy takie jak intensywność czy większe obciążenie. Zajęcia przygotowane są w taki sposób, żeby zarówno początkujący jak i zaawansowany Klubowicz mógł wykonać solidny trening. Mogą to być odpowiednio zeskalowane regularne WOD`y lub analogiczne treningi, ale o nieco niższej intensywności lub z wykorzystaniem prostszych technicznie elementów.

WOD – zajęcia przeznaczone są głównie dla osób, które miały wcześniej styczność z Cross Trainingiem. Skupiają się one na progresji ciężaru, zwiększeniu intensywności treningu oraz rozwoju ogólnej sprawności fizycznej składającej się z wszystkich 10 cech
motorycznych człowieka. Dzięki efektowi synergii pracy wielu mięśni naraz, możemy niezwykle skutecznie spalać jednocześnie tkankę tłuszczową i budować masę mięśniową

Trener

Bartłomiej Malec

Wykonanie: mgolianek.com

Fight Gym - Muay Thai, Kickboxing, Cross Training, Fitness, Krav Maga Lublin