• EnglishPolskiУкраїнська

Trójbój siłowy to dyscyplina sportowa, w której skupiamy się między innymi na budowaniu siły.

Siłę wykorzystujemy w trzech głównych ćwiczeniach – bojach , a suma kilogramów z tych trzech ćwiczeń – to trójbój siłowy.

Trójbój składa się z trzech ćwiczeń:

  1. przysiadu ze sztangą z tyłu – nazywanego ” królewskim ćwiczeniem „,
  2. wyciskania sztangi na ławce,
  3. martwego ciągu.

Techniki i metody treningu trójbojowego wywodzą się z treningu siłowego, więc trójboiści oprócz trzech wspomnianych ćwiczeń wykonują jeszcze szereg innych wspomagających i wzmacniających ciało. Oprócz siły bardzo ważna jest również technika oraz mądre dostosowanie planu treningowego.

Trójbój siłowy lub chociaż jego elementy (na które warto zwrócić uwagę ze względu na korzyści dla ciała), może trenować każdy, ale trzeba pamiętać, że nie jest to sport dla początkujących.

Sam trójbój wywodzi się z lat 50 XX wieku, kiedy to odbyły się pierwsze Mistrzostwa Świata (Wielka Brytania 1958). Do Polski dotarł trochę później – w nieco innej formie niż dziś.

Szybko powstała pierwsza federacja IPF (International Powerlifting Federation), na jej zasadach do dziś odbywają się zawody zrzeszające największych trójboistów na świecie. To ona nakreśliła pierwszy regulamin zawodów, którym posiłkują się częściowo, bądź w całości inne, powstałe z czasem federacje.

Atutem trójboju jest ogólnorozwojowy wpływ tej dyscypliny na nasze ciało. Duży ciężar używany w trójboju pomaga rozbudować masę mięśniową – gdy tego potrzebujemy. Dyscyplina ta nie skupia się na budowie sylwetki i estetyce, a wagę kontrolujemy, aby zmieścić się w wyznaczonych kategoriach wagowych, w których chcemy rywalizować. Trening trójbojowy można również dostosować tak, aby skorzystała na nim w jakimś stopniu również nasza sylwetka.

Spore korzyści z „dźwigania ” odnotowują kobiety. Duże obciążenia używane w takich bojach jak przysiad oraz martwy ciąg (w szczególności sumo), pozwalają na szybką rozbudowę partii, na których paniom zależy szczególnie, czyli pośladków.

Zapraszamy do nowej sekcji Trójboju Siłowego, którą prowadzić będą licencjonowani trenerzy Trójboju Siłowego oraz zawodnicy z wieloletnim stażem i doświadczeniem 💪

Dla kogo nasza sekcja trójboju siłowego?

1. dla Amatorów – jest to dobre rozwiązanie dla osób z osłabionymi mięśniami nóg, grzbietu i klatki piersiowej, a także ciężko pracujących fizycznie. Ćwiczenia w ramach sekcji wyrobią prawidłowe wzorce ruchowe podczas dźwigania i przenoszenia ciężkich przedmiotów, a także wpłyną bardzo pozytywnie na siłę mięśni utrzymujących postawę, a więc zabezpieczą kręgosłup przed urazami i przeciążeniami krążków międzykręgowych.

2. dla Aktywnych –udział w treningach pozytywnie wpłynie na osiąganie wyników w innych dyscyplinach sportu. Poprawienie koncentracji nerwowo-mięśniowej pozwoli na zaangażowanie do wykonywanej pracy większej liczby jednostek motorycznych. Przełoży się to na intensyfikację treningów i osiągane wyniki w przyszłości w dyscyplinach, w których liczy się siła.

3. dla zawodników – sekcja przygotuje zawodników do startów w różnego rodzaju zawodach.

Sekcję trójboju siłowego prowadzą licencjonowani trenerzy trójboju siłowego oraz zawodnicy z wieloletnim stażem i doświadczeniem – Dominika Dziura oraz Jakub Wójtowicz.

Zajęcia odbywają się w poniedziałki, środy oraz piątki o godzinie 11:00.

Udział w sekcji możliwy jest tylko z karnetem OPEN. Na każde zajęcia obowiązują zapisy online lub pod nr telefonu 538410915.

Trenerzy - Trójbój siłowy Lublin

shape

Jakub Wójtowicz

Trener Personalny, Trójbój siłowy
shape

Dominika Dziura

Trener Personalny, Trójbój siłowy

O sekcji

  • Cena: 169,95zł /KARNET OPEN 30 DNI

  • Sekcja:Trójbój siłowy